PROJECTEN

klassiek_Leiden16-17Klassieke brochure Stadsgehoorzaal Leiden

De Stadsgehoorzaal in Leiden is een schitterende locatie aan de Breestraat. Het complex dateert uit de laat 19e eeuw en de gebroeders voelen zich hier zeer thuis. De Stadsgehoorzaal kent een interessante klassieke muziekprogrammering. De gebroeders mochten voor de Stadsgehoorzaal de klassieke brochure voor het seizoen 16/17 schrijven en redigeren. Onze partners voor dit project waren omder andere programmeur klassieke muziek Susanne Lammers en ontwerpbureau Just.

klassiek_Phil16-17Klassieke brochure Philharmonie Haarlem

De Philharmonie Haarlem is al jaren lang kind aan huis bij Frank en andersom geldt dat ook. Al weer voor de 9e keer maakte Frank samen met Liesbeth den Boer (programmeur klassieke muziek), Leonie Kinds (sr marketeer Stadschouwburg & Philharmonie) en ontwerpbureau Thonik de brochure voor klassieke muziek. De rol van Frank gaat verder dan alleen schrijven en redactie. In het maakproces is hij ook de inhoudelijke sparringpartner van Liesbeth den Boer.

AchterDeSchermen1Achter de Schermen

In opdracht van de afdeling Fondsenwerving en sponsoring van  Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem produceren de gebroeders  een  bulletinvoor de donateurs van deze instelling. De toon is luchtig van aard. In ieder nummer staat een donateur centraal, geeft een theaterprogrammeur zijn of haar favoriete theatertips en er is een luimig fotoverslag over een première of speciale voorstelling (waarin de geest van Gert Droge duidelijk aanwezig is!). Partners in Achter de Schermen zijn Janneke Barten (hoofd Fondsenwerving en sponsoring van de Stadsschouwburg & Philharmonie) Elizabeth Beelaerts (InBloeifotografie) en Mark Drillich (ontwerp).

spotlicht2016Spotlicht

Spotlicht is de alternatieve seizoenbrochure van de Leidse Schouwburg & Stadsgehoorzaal. De instelling breekt daarmee met de gewoonte om ieder jaar in mei een dikke, eenmalige seizoenbrochure te presenteren. Spotlicht is een magazine met interviews,  theatertips en een actuele agenda. Per jaar verschijnen er 3 tot 4 nummers van dit magazine. Het theater kan dankzij Spotlicht gedurende het seizoen bepaalde producties extra aandacht te geven. Ook kan het theater met Spotlicht het publiek beter informeren over uitverkochte en extra voorstellingen. Frank verzorgt de redactie van Spotlicht.

Jaarverslag Stadsschouwburg & Philharmonie HaarlemSSB_jaarverslag_2015_cover-1

In juli verscheen het jaarverslag 2015 van de Stadsschouwburg & Philharmonie Haarlem. Naast de gebruikelijke hoofdstukken, zoals een financiële paragraaf en een overzicht van alle activiteiten stonden er in dit jaarverslag ook interviews met programmamakers en het hoofd sales van de schouwburg en Philharmonie. Frank was al voor de 5e jaar verantwoordelijk voor de samenstelling en alle teksten, dit natuurlijk in overleg met de directie. Vormgeving was (ook al voor de 5e keer) in de zorgzame handen van Thonik.

Sessie met de Vishal over identiteit en imago

VishalIn  opdracht van kunstenaarsvereniging de Vishal organiseerde de Gebroeders van Staaden op dinsdag 6 september een avond over identiteit en imago. Deelnemers waren bestuur en medewerkers van de Vishal. De Vishal probeert met een aanscherping en beschrijving van haar identiteit en imago te komen tot een marketing & communicatieplan voor de komende jaren. Frank gebruikte het beproefde concept van het Kompas om  tot deze aanscherping te komen. De avond verliep succesvol en er kwam verrassende visies op tafel. In november volgt deel 2.